بررسی نظام فکری و اخلاق جمعی ملل در اسطوره ها

“بررسی نظام فکری و اخلاق جمعه ملل در اسطوره ها” عنوان پژوهشی است که اینجانب در دوران دبیرستان انجام دادم و به نوعی شروع آشنایی من با دنیای اساطیر بود. این پژوهش موفق شد رتبه پنجم جشنواره جوان خوارزمی و عنوان “پژوهش برگزیده” در بخش ادبیات را در جشنواره ی پروژه های دانش آموزی سمپاد کسب کند.

این پژوهش و دید خاصی که در آن یک دانش آموز دبیرستانی به اساطیر دارد (با وجود تمامی ناپختگی ها) مورد تقدیر بسیاری از اساتید مدرسه و دانشگاه و حتّی مخالفان آن قرار گرفت. امّا همانطور که اشاره کردم این پژوهش نخستین تجربه من در این زمینه و حاصل دوران دانش آموزی من است و به همین خاطر کاستی های بسیاری دارد که خود من ،شاید بهتر از هر کس دیگری، بر بسیاری از آنها واقفم. شاید مهمترین ویزگی مثبت این پژوهش همین نگاه خاص باشد که اگر توسط اساتید و بزرگان مورد اصلاح قرار گیرد می تواند مورد استفاده علاقمندان و پژوهشگران قرار گیرد. به امید خدا این پژوهش در قالب قسمتهای کوتاه به تدریج در سایت قرار می گیرد. هدف من از قرار دادن آن در سایت ،گذشته از مطالب مفیدی که به هر حال در آن وجود دارد، اوّلاً اصلاح و عیب یابی آن به کمک شما دوستان و ثانیاً باز کردن فضای گفتگو در باب جنبه های مختلف اساطیر است و چه بسا این گفتگو ها و نظرات ، خود ، منبع ارزشمندی را برای دوستداران اساطیر تشکیل دهد(در قالب قسمت نظراتی که در ادامه هر مطلب وجود دارد) . من عین مطالب را بدون هیچگونه اصلاحی در سایت قرار می دهم و پذیرای انتقادات سازنده دوستان هستم. با موضوع و هدف پژوهش در بخشهای چکیده،پیشینه و پیشگفتار آشنا خواهید شد و اگر سؤال دیگری بود در خدمتم.  در پایان فکر نمی کنم لازم به تذکّر باشد که کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است.

با تشکّر
حامد منوچهری کوشا
پژوهشگر “بررسی نظام فکری و اخلاق جمعه ملل در اسطوره ها”

You might also like
1 Comment
  1. ماهر says

    با سلام و خسته نباشید .من برای یک پایان نامه مایلم از قسمتی از اسطوره های چین استفاده کنم . برای رفرنس دادن به جز نام سایت شما می خواستم نام منبعی که این مطالب از آن گرفته شده ذکر کنم .شما به ص ۲۱۰ کتاب اشاره کرده اید .امکان دارد که نام و مشخصات کامل این کتاب را بدانم؟با تشکر

Leave A Reply

Your email address will not be published.